LINDA.tv deze maand van start
Op 26 oktober start LINDA.tv, een betaalde applicatie waarin iedere dag tv-fragmenten, actuele viral video’s en unieke eigen LINDA.-formats te zien zijn. Een maand later deelt algemeen hoofdredacteur Jildou van der Bijl tijdens de Mediafacts Nationale Uitgeefdag de eerste ervaringen met LINDA.tv.
Van der Bijl over LINDA.tv: “Het wordt een app met alle dingen die we leuk vinden, want we zijn immers zelf ook LINDA.-vrouwen. Denk aan trending video’s en de interessantste tv-fragmenten die je de avond ervoor wellicht gemist hebt. We hebben daarover met alle omroepen afspraken gemaakt. Maar natuurlijk gaan wij zelf ook video maken. In de LINDA.tv app worden alle items handig onder elkaar gezet. Veel dingen worden bij LINDA. geboren uit customer frustration. Het internet is groot, onoverzichtelijk en tijdrovend. Wij denken dat de selectie en eigen video’s van LINDA.tv voorzien in een behoefte van onze doelgroep: de leukste vrouwen van Nederland.”
Abonnees van het tijdschrift LINDA. betalen € 10,00 per jaar, terwijl niet-abonnees maandelijks € 3,50 moeten neertelllen voor de dienst. Een tweede stroom van inkomsten uit LINDA.tv zal voortkomen uit branded content en product placement.
De komst van LINDA.tv is zorgvuldig voorbereid. Niet de minste adviseurs dachten mee over de opzet van het nieuwe videoplatform: Alexander Klöpping, Ben van der Burg (directeur Triple IT) en Arno Lubrun (directeur Facebook Nederland).
Bron: Mediafacts/Broadcast Magazine