Article header image

KRO-NCRV lanceert YouTube-serie #tagged

KRO-NCRV heeft op het YouTube-kanaal van NPO 3 de nieuwe innovatieve dramaserie #tagged gelanceerd. In deze serie worden zes verhalen verteld door middel van smartphones van jonge mensen die de onbedoelde gevolgen van hun smartphone gebruik niet kunnen overzien. Denk hierbij aan getuige zijn van een ongeluk, een video die viraal gaat en daten via je smartphone.

De dramaserie wordt verteld vanuit het perspectief op de smartphone gebruik makend van populaire apps. Daarbij is er visuele en auditieve informatie rondom het scherm om zo het contrast met de ‘echte wereld’ invoelbaar te houden. Iedere aflevering heeft een ander personage en een andere telefoon met een ‘live’ karakter: het personage bedient het device, krijgt echte pushmeldingen, appjes en maakt selfies. De manier van filmen genereert authenticiteit en schetst een beeld hoe mensen daadwerkelijk reageren op hun devices, soms aarzelend, een twijfelende duim, en soms abrupt, met een directe emoji.

Deze serie vloeit voort uit de korte film #tagged. Deze film is op meer dan 40 filmfestivals wereldwijd geselecteerd in competitie en was genomineerd voor een prestigieuze Rose d’Or. De film heeft internationaal meer dan 12 awards gewonnen (o.a winnaar Grand Prize op New Media Film Festival in Los Angeles, Best Director op The European Independent Film Festival in Paris, Best International Short Film op Dublin Web Fest en een Official Webby Awards Honoree).

Mediadirecteur Jochem de Jong: “#tagged is een innovatieve KRO-NCRV dramaserie en wij zijn verheugd dat de korte film een vervolg krijgt. Deze dramaserie laat een vernieuwend perspectief zien over herkenbare situaties onder smartphone gebruikers.”

Bron: KRO-NCRV/BM

Terug naar overzicht