Article header image

KPN TV: ruim 1,4 miljoen abonnees

KPN maakt vandaag de jaarcijfers over 2011 bekend, waaruit onder meer blijkt dat de groei van interactieve televisie doorzet. Het bedrijf telt inmiddels ruim 1,4 miljoen tv-abonnees, waarmee het marktaandeel tv nu is gestegen naar 17 procent, tegenover de 15 procent van eind 2010. Succes werd geboekt met de alles-in-één-pakketten (internetten, bellen en televisie) in glasvezelgebieden en er werden weer meer interactieve tv-klanten aangesloten. In het vierde kwartaal 84.000, vergeleken met de 73.000 die er in het derde kwartaal van 2011 bijkwamen.

 

Dit jaar gaat de organisatie door met de verhoging van de snelheid op haar koper breedbandnetwerk door de toepassing van nieuwe technieken. Hierdoor kan KPN aan het eind van 2012 ongeveer 70 procent van de Nederlandse huishoudens minimumsnelheden van 40 Mbps leveren. KPN boekt positieve resultaten in glasvezelgebieden, waar marktaandelen en gemiddelde omzet per klant hoger liggen dan in andere gebieden. Inmiddels heeft KPN in glasvezelgebieden een gemiddeld breedbandmarktaandeel van 46 procent (vergeleken met het landelijke 40 procent) en ligt de omzet per klant 10 euro per maand hoger dan elders. Het aantal huishoudens dat is aangesloten op glasvezel steeg van 77.000 in het derde kwartaal naar 102.000 in het vierde kwartaal van 2011.

Bron: KPN

Bericht delen