Article header image

Jongerenplatform ZTACK gaat uitbreiden

Jongerenplatform ZTACK, dat afgelopen januari voortkwam uit het talentenprogramma The Radio Project, gaat verder uitbreiden. Op 22 juni wordt er op het Media Park in Hilversum een ZTACK talentendag georganiseerd, om het huidige team van het jongerenplatform verder uit te breiden.

De komende weken worden jonge multimediatalenten, in de leeftijd van 16 tot 21 jaar, door het jongerenplatform opgeroepen om zich aan te melden voor de selectieronden.

Op zaterdag 22 juni wordt er uit de aanmeldingen een definitieve keuze gemaakt voor nieuwe ZTACK talenten. De potentiële talenten mogen die dag hun multimedia skills presenteren aan juryleden Pierre Papa (juryvoorzitter), Giel Beelen, Ruud de Wild en het huidige ZTACK talent Kyra Kay van de Watering.

Juryvoorzitter Pierre Papa: “In de afgelopen 4 maanden hebben de ZTACK-ers in no time een sterk fundament neergezet, met 3 reguliere podcasts, een live muziekstream en een verfrissende live radioshow. Ik ben trots op dit team en zie uit naar versterking, want de volgende stap in dit avontuur is zeer belangrijk. We zoeken naast radiotalent ook multimediatalent en commercieel talent dat ons radiobedrijf verder kan laten groeien.”

Het jongerenplatform ZTACK werd op 1 januari 2019 gelanceerd vanuit het talentenprogramma The Radio Project. De Hilversumse mediabedrijven YPCA ‘De Radiofabriek’ en Radiocoach lieten hierbij een groep jonge multimediatalenten geheel zelfstandig bouwen aan het radiostation van de toekomst. Dit resulteerde, in het jaar waarin de radio 100 jaar bestaat, in ZTACK.

ZTACK biedt jongeren content in de breedste zin van het woord. De focus ligt hierbij op audiocontent. Zo werden in korte tijd een non-stop radiostation, een live radioshow en speciale podcasts voor jongeren ontwikkeld. ZTACK wil als nieuw jongerenplatform, naast audiocontent, ook videocontent, geschreven content en events gaan bieden, gefaciliteerd via www.ZTACK.nl, Instagram, Snapchat en YouTube.

ZTACK richt zich op een doelgroep van 13-20 jarigen, een doelgroep die in het huidige medialandschap bekend staat als een moeilijk bereikbare doelgroep. Talenten kunnen zich al aanmelden via: talent@ztack.nl.

Bron: YPCA/BM

Terug naar overzicht