Article header image

Joint venture SpotXchange en RTL Nederland

SpotXchange en RTL Nederland, twee onderdelen van RTL Group, slaan de handen ineen. Het video-advertentieplatform en het allround media- en entertainmentbedrijf maken donderdag bekend een joint venture te starten voor de Benelux.

De joint venture gaat medio maart opereren vanuit Amsterdam. Hierdoor worden de programmatic expertise en ondersteuning voor sales en accountmanagement van SpotXchange ook bereikbaar voor premium uitgevers in de Benelux.

SpotXchange Benelux verleent bureaus, adverteerders en trading desks directe toegang tot de hoogwaardige video’s van RTL XL en van vooraanstaande gaming-, sport- en entertainmentuitgevers die zijn aangesloten bij het Videostrip-netwerk. SpotXchange brengt via haar platform afnemers en aanbieders van video-advertenties bij elkaar en hanteert een holistische benadering van yield management voor uitgevers via ad serving, programmatic technologie en data analyse.

“We willen met SpotXchange het meest toonaangevende platform voor video-advertenties in Europa worden. SpotXchange Benelux is ons eerste kantoor op het vasteland van Europa en hiermee zetten we een belangrijke stap in de realisatie van deze doelstelling”, aldus Mike Shehan, CEO van SpotXchange.

“Zoals al gezegd bij de overname, krijgt SpotXchange als onderdeel van RTL Group de kans om als laatste onafhankelijke platform voor digitale video-advertenties verdere groei te realiseren. Het geeft ons de mogelijkheid om samen te werken met vooraanstaande Europese mediabedrijven die onderdeel zijn van RTL Group. We beseffen dat elk land zijn specifieke kansen en uitdagingen kent en zoeken naar de beste aanpak om de groei van programmatic video in de regio verder te vergroten.”

Bert Habets, CEO van RTL Nederland: “Onze strategie is dat we altijd inspelen op nieuwe kansen in de markt en blijven innoveren. Dat geldt niet alleen voor onze B-to-C-activiteiten, maar zeker ook voor wat we richting de adverteerder doen. We lopen voorop als het gaat om het verhandelen van digitale advertentieposities en hebben het grootste online video-advertentienetwerk van Nederland. De samenwerking met SpotXchange is een logische volgende stap. We kunnen zeker ons voordeel doen met hun technologische expertise en kennis van data.”

Bron: RTL Nederland

Bericht delen