John de Mol neemt belang in DFFRNT Media
dinsdag 16 januari 2018

John de Mol neemt belang in DFFRNT Media

Talpa Network neemt een minderheidsbelang genomen DFFRNT Media, het bedrijf van Winston Gerschtanowitz dat zich voornamelijk richt op digitale content. Hoe groot het belang van Talpa is en wat daarvoor wordt betaald, is niet duidelijk. Ook het Nederlandse retailmarketingbedrijf TCC Global krijgt een minderheidsbelang in het bedrijf dat Gerschtanowitz samen met Taco Ketelaar, Bas Verhart en Jeroen Tielens leidt.

Gerschtanowitz en zijn partners laten in een verklaring weten: “We zijn er trots op dat we twee van zulke internationale powerhouses aan boord hebben gekregen binnen twaalf maanden na de start van ons bedrijf. Deze investeringen bieden ons de mogelijkheid om op een globaal niveau mee te spelen. We kunnen nu nieuwe markten betreden, toptalent binnenhalen en klanten op het hoogst mogelijke niveau helpen met hun digitale transformatie.”

Als onderdeel van de investering in DFFRNT MEDIA, bouwt John de Mol ook door aan de specifieke ‘media for equity’ strategie van Talpa Network, met een additionele investering in Fitchannel.com, het groeiende online en gepersonaliseerde thuis-fitness platform. Tcc global en DFFRNT MEDIA creëren een samenwerkingsverband dat er naar streeft om traditionele marketing-modellen te transformeren door het combineren van de werelden van digitale IP ontwikkeling, media, retail en loyalty. De samenwerkende partners opereren op de kruising van content, data en technologie, waardoor er een model tot stand komt waarmee er een meer contentgedreven aanpak ontstaat op het gebied van consumentenbetrokkenheid.

Julian Rivas Toro, tcc global Executive Vice-President of Innovation and Business Design: “De platform-economie vraagt om transformatie als het gaat om ware loyaliteit van klanten op het gebied van herhaalgedrag en klantretentie op alle vlakken. Deze samenwerking zal ons in staat stellen om de beste, alsmaar persoonlijker wordende, content aan te vullen, te ontwikkelen en te leveren, met steeds meer persoonlijke inhoud en aan de juiste doelgroepen, op de best mogelijke technologieplatformen. Dit betekent niet alleen een verbeterde klantervaring, het creëert ook nieuwe manieren voor bedrijven en merken om in contact te komen met klanten via storytelling, dit alles terwijl de waarde stijgt. Deze nieuwe commerciële propositie zal ons helpen nieuwe loyalty-modellen en platformen te ontwikkelen om zo de waarde van ‘connected customers’ te verhogen.”

Bron: DFFRNT Media/BM

Bericht delen