Article header image

Instagram gaat concurrentie aan met Pinterest

Instagram gaat de winkeloptie in de app uitbreiden en daarmee de concurrentie aan met Pinterest. Bedrijven kunnen straks artikelen aanbieden via Instagram Shopping. Het platform richt zich daarbij met name op kleding, sieraden en cosmetica.

Instagram Shopping, wordt al sinds november getest. Retailers kunnen berichten plaatsen met een tap to view-knop in de benedenhoek van een begeleidende foto. Als je daarop klikt zie je wat het product kost en hoe je het kunt bestellen. Instagram zegt heilig te geloven in inspiratiegestuurde e-commerce. Retailers beschikken hiermee ook over statistieken, zodat ze weten hoe vaak er wordt geklikt op de koopknop.

Instagram Shopping betekent concurrentie voor Pinterest. Al enige tijd zijn daar buyable pins; producten die direct gekocht kunnen worden zonder de Pinterest-omgeving te hoeven verlaten. Een groot succes is dat nog niet. Het grootste probleem is dat gebruikers de werking ervan niet goed begrijpen. Pinterest hoopt dit jaar op een omzet van 500 miljoen dollar, tegen 300 miljoen vorig jaar. Een substantieel deel daarvan komt  vooralsnog van advertenties. Pinterest telt 150 miljoen actieve dagelijkse gebruikers.

Bron: Emerce/BM

Bericht delen