dinsdag 16 januari 2018

ING Only Football bekroond door Google

Het YouTube-kanaal ING Only Football heeft 100 duizend abonnees. Google kent daarvoor de zogeheten Silver Creator Award toe. Volgens ING is Only Football daarmee één van de eerste Nederlandse branded content-kanalen die een dergelijke onderscheiding ontvangt.

ING begon in 2016 met het kanaal met de bedoeling om jongeren spelenderwijs in contact te brengen met voetbal. Voor Only Football werkt de bank samen met populaire influencers als Soufiane Touzani, Fifalosophy en Anouk Hoogendijk. Op het platform vinden abonnees twee keer per week video’s die het hoofdsponsorschap van ING en het Nederlandse voetbal ondersteunen.

“De video’s op Only Football zijn in anderhalf jaar tijd vijftien miljoen keer bekeken met een gemiddeld uitkijkpercentage van zestig procent. Only Football is daarnaast ook actief op Instagram. Op dit kanaal wordt behind the scenes-materiaal getoond via fotografie en Instagram Stories. Het Instagram-account heeft in nog geen jaar tijd meer dan tienduizend volgers vergaard”, aldus een woordvoerder van ING. De bank zegt Only Football in 2018 als merk verder uit te willen bouwen.

Bron: ING/BM

Bericht delen