dinsdag 16 januari 2018

Infostrada neemt belang in VIXY

Infostrada, onderdeel van het wereldwijde NEP-netwerk, breidt haar videodiensten uit met deelname in het videomanagementplatform VIXY. Dit platform stelt uitgevers en eigenaren van videocontent in staat hun video’s op een professionele manier te beheren, publiceren, analyseren en vercommercialiseren.

Deze zet past binnen Infostrada’s strategie om nog meer te focussen op het leveren van innovatieve oplossingen en diensten op het gebied van online video. VIXY biedt de mogelijkheid een videoplayer te verrijken met advertising en interactieve- en conversieverhogende elementen; van een bestelknop tot leadgeneratieformulieren. Het softwarebedrijf ontwikkelt behalve het videomanagementplatform ook white label videokanalen. VIXY werkt zowel op desktops, mobiele apparaten en tablets als tv set-top boxes.

“Dit is marketing 2.0. Het zorgt voor maximale engagement. Je houdt bijvoorbeeld bezoekers veel eenvoudiger binnen de eigen (shop)omgeving en interactieve elementen en call to actions kunnen worden ingericht op campagnedoelen”, aldus Karel van der Flier, CCO Infostrada. “VIXY is zeer toegankelijk en gebruiksvriendelijk, we zijn trots dit aan ons dienstenpakket te mogen toevoegen.”

Thijs Spooren, één van de oprichters van VIXY: “Wij zijn met video al sterk binnen corporate en retail branches, en kunnen met Infostrada de broadcasting-markt beter bedienen. Met de professionele technische infrastructuur van Infostrada en ons eigen gebruiksvriendelijke videomanagement systeem kunnen wij klanten nu van A tot Z van dienst zijn.”

De activiteiten van VIXY sluiten goed aan bij Infostrada’s volledige end-to-end OTT oplossing TimesSquare, dat contenteigenaren onder meer VOD, Catchup tv, Livestream en Restart tv features biedt. De krachtenbundeling – de technische infrastructuur, de development afdeling, het uitgebreide sales netwerk van Infostrada en de specifieke expertise van VIXY – stelt beide partijen in staat een nog bredere markt te faciliteren.

Bron: Infostrada/Broadcast Magazine

Bericht delen