dinsdag 16 januari 2018

In 2017 helft van het reclamebudget naar digitaal

Uit onderzoek van Zoomin.TV, onderdeel van de internationale digital entertainment groep MTG, onder de Top 25 adverteerders in 25 verschillende landen blijkt dat in het vierde kwar-taal van 2016 de digitale uitgaven met maar liefst 42% stijgen, terwijl het totale advertentie-budget 10% groeit.

 

Video content voert online de boventoon. Voor het eerst groeit online video met meer dan 50%. Dit uit zich in de omschakeling van adverteren via zoekmachines naar de nadruk op videocontent. Nog belangrijker is dat de stijging daadwerkelijk resultaten oplevert: met na-me in de automotive, retail en reisbranche leidt video content aantoonbaar tot een hogere aankoopintentie.

“Deze trend geeft duidelijk de reactie van adverteerders weer op de verschuiving van de mediaconsumptie naar online. Jongeren, en dan met name Generatie Z, bewegen naar een uitsluitend digitale mediaconsumptie met video als kern. Daardoor zal wereldwijd meer dan de helft van het budget van de leidende adverteerders digitaal ingezet gaan worden,” voor-spelt Jan Riemens, CEO van Zoomin.TV.

Het entertainment en content bedrijf verwacht dat deze trend in 2017 zal versnellen. “Er is sprake van een definitieve ommekeer”, zegt Michiel Plugge, Global Marketing Director Zoomin.TV. “We verwachten dat dit terugkerende kwartaal onderzoek onze klanten er van zal overtuigen hoe belangrijk het is om met hun merken de jongste generaties te bereiken. Digitaal is veruit het belangrijkste platform om in contact te komen met Millenials en Gene-ration Z, zo niet het enige.”

Bron: Zoomin.TV/Broadcast Magazine

Bericht delen