Article header image

Grootste tablets ter wereld in Rotterdam

Een wereldwijde primeur: de twee grootste tablets ter wereld staan sinds dinsdag opgesteld in de Rotterdamse Koopgoot. Via het touchscreen kan het winkelend publiek meedoen aan winacties en gebruik maken van social media. Met de ingebouwde camera kan de consument foto’s van zichzelf maken, direct online plaatsen en delen.

Met de bijbehorende Koopgoot App en gratis WiFi kan men de kortingen, acties en alle Koopgoot twitterberichten ook op de mobiele telefoon ontvangen.

De Koopgoot wil inspelen op het steeds populairdere online winkelen, door het fysieke winkelen direct te koppelen aan het online mediagebruik van het publiek. CBRE Global Investors heeft de media-architecten Michel Mol en Bas Könning gevraagd een concept te ontwikkelen met als doel de online en offline winkelervaring te verbinden. Dat moet concreet leiden tot meer winkelbezoek en een langer, leuker verblijf. Asset manager van de Koopgoot, Hilke Nijmeijer: “Hiermee wil CBRE Global Investors de functie van de Koopgoot in en voor Rotterdam versterken en loopt zij wereldwijd voorop in de effectieve inzet van digitale media in winkelcentra.”

De foto-functie op de reuzetablets vergroot het bereik van het merk Koopgoot onder de doelgroep. De foto’s  verschijnen op facebook.com/koopgoot, waar men de kan foto taggen, liken, of delen. De mobiele App geeft een kopie van de functies van de grote tablets en laat alle tweets over de Koopgoot zien. Voor alle mobieltjes waarop de Koopgoot App is gedownload, is WiFi direct beschikbaar, zonder gebruikelijke inlogvereisten. Ook wordt ook ruimte gemaakt voor creatieve uitingen en interactieve concepten van geselecteerde derden. Zo zijn culturele instellingen en mediabureaus uitgenodigd deel te nemen aan het interactieve Koopgoot platform.

De productie van de zuilen met 72 inch LG shine out schermen is gerealiseerd door Surtronic BV te Hoofddorp. De software is ontwikkeld door Plustien Interactief Ontwerp te Utrecht. HollandCentraal verzorgt de content. Deze wordt op innovatieve wijze vergaard en geproduceerd alsof het een fotoblog betreft: niet vormgegeven als reclame, interactief en altijd toegespitst op de actualiteit van de winkels en het social media gebruik van het publiek.

Bron: CBRE Global Investors/Broadcast Magazine

Bericht delen