Article header image

Fremantlemedia verhoogt investering in Divimove

FremantleMedia investeert nieuw kapitaal in het  grootste Europese multiplatform netwerk (MPN) Divimove. Dat stelt Divimove in staat om nog minstens twee jaar de teugels in handen te houden en de exponentiële groei van het bedrijf voort te zetten. FremantleMedia blijft in het bezit van 75 procent van de aandelen.

Divimove werd in 2012 door Brian Ruhe (CEO), Philipp Bernecker (CMO), en Sebastiaan van Dam (CAO) opgericht als een multizendernetwerk, waarna het is uitgegroeid tot een digitaal mediabedrijf dat sociale influencers beheert als Enzo Knol, de populairste YouTuber in Nederland, Sallys Welt, die op YouTube de grootste Duitse culinaire zender leidt, Nikkie Tutorials die met The Power of Makeup wereldberoemd werd, en Leonardo Decarli, één van de populairste entertainment vloggers in Italië. Het bedrijft runt nu het grootste influencer netwerk in Europa, met meer dan 1.200 partners en 350 miljoen fans in Duitsland, Spanje, Nederland, Italië, Polen en Frankrijk en meer dan 1,5 miljard views per maand.

“We zijn ontzettend blij dat we dit nieuwe tijdperk kunnen starten met een breed scala aan opwindende mogelijkheden voor onze getalenteerde sociale influencers, brand partners en ons team. De investering stelt ons in staat onze groeistrategie voort te zetten, ons team uit te breiden en in Europa nieuwe kantoren te openen. Onze visie bestaat erin een eigentijds digitaal mediabedrijf op te bouwen en vorm te geven aan de toekomst van online video”, verklaart Brian Ruhe, CEO en medeoprichter van Divimove.

Tot de specifieke plannen behoren de ontwikkeling van geavanceerdere media-aanschafcapaciteiten en performance tools voor merken én de lancering van nieuwe inkomstenstromen zoals live evenementen en het uitgeven van boeken. Divimove zal nog nauwer met de RTL Digital Hub, de groep digitale bedrijven in het bezit van RTL Group – het moederbedrijf van FremantleMedia – samenwerken om creatieve en commerciële mogelijkheden in de sector aan te boren. Tot de groep behoren het wereldwijd toonaangevende mode & beauty netwerk StyleHaul, de grootste MPN van de wereld BroadbandTV en het advertentieplatform SpotX. Divimove wordt nu ook volledig in de boekhouding van RTL Group opgenomen. Dat zal bijdragen tot de digitale inkomsten van Fremantlemedia in 2017.

Keith Hindle, CEO Digital & Branded Entertainment van FremantleMedia: “In minder dan vijf jaar is Divimove van een digitaal startup bedrijf uitgegroeid tot één van de grootste Europese mediabedrijven in de online video sector. Ze blijven iedereen in de sector een stap voor met het creëren van mogelijkheden voor merken en influencers om zich te ontwikkelen.”

Deze overeenkomst is gebaseerd op het succes dat FremantleMedia al in de digitale wereld heeft geboekt. Het bedrijf is groter dan elke andere televisiezender of filmstudio ter wereld op het platform, met meer dan 270 zenders, bijna 40 miljoen abonnees en 19 miljard video views, alleen al in 2016. Het bedrijf telt 228 miljoen fans op YouTube, Facebook, Twitter en Instagram en ze omvatten televisiemerken zoals de Got Talent en de The X Factor franchises, en originele IE’s zoals The Football Republic en Munchies. FremantleMedia is ook eigenaar van Ludia, het digitale gamebedrijf waarvan de games wereldwijd 60 miljoen keer werden gedownload en een gemiddelde van 2 miljoen dagelijks actieve gebruikers bereiken.

Bron: Divimove/BM

Bericht delen