FremantleMedia integreert digital content label Tiny Riot
Televisie- en online content zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Met de snelheid van de huidige marktontwikkelingen is het niet langer logisch binnen een contentbedrijf als FremantleMedia Netherlands digital als aparte activiteit te blijven zien. Om die reden worden alle digitale activiteiten volledig geïntegreerd met de core business van FremantleMedia.
Medio 2013 begon FremantleMedia Netherlands, onder leiding van Arthur Clement, met het opzetten van een digitaal content label. Dat resulteerde in digital format agency Tiny Riot. In korte tijd bloeide er een succesvol, zelfstandig label op. Tiny Riot voert opdrachten uit voor merken als Olvarit, Ministerie van Defensie, Gall & Gall, Praxis, Vriendenloterij, Ziggo, Allerhande, BankGiro Loterij en verschillende digitale formats voor de MCN van RTL. Tevens zijn er succesvolle IP merken gelanceerd, waaronder: Continuum (online boyband) en het YouTube-kanaal Kleintjes.
Voor de opdrachtgevers en medewerkers van Tiny Riot verandert er weinig in de nieuwe situatie. FremantleMedia Netherlands gaat werken vanuit één creatieve afdeling waarbinnen Tiny Riot en Blue Circle beide vertegenwoordigd zijn. Hierdoor wordt de creatieve slagkracht van FremantleMedia Netherlands vergroot, verbeterd en verbreed. De projecten en aanspreekpunten blijven over het algemeen ongewijzigd. Alleen het label Tiny Riot verdwijnt.
Deze integratie wordt tot 1 maart begeleid door de huidige Arthur Clement. Daarna neemt hij afscheid van FremantleMedia. Georgette Schlick, CEO FremantleMedia Netherlands: “Feitelijk is dit de kroon op het werk van Arthur. Door zijn energie en doorzettingsvermogen zijn onze digitale activiteiten nu wat ze zijn. De missie van Arthur is hiermee geslaagd en afgerond. Daar ben ik hem heel dankbaar voor.”
Bron: FremantleMedia/BM