Ericsson levert next generation tv aan SBS
SBS/Sanoma heeft Ericsson gekozen als leverancier van een managed Over-The-Top (OTT) live en on-demand tv-platform. Ericsson zorgt voor een complete end-to-end online videoservice, inclusief content management, digital rights management en ad-insertion voor diverse devices en platforms.
Deze ‘next-generation tv-service’ wordt in oktober in Nederland uitgerold en is beschikbaar via het web, mobiele apps, smart tv’s en game consoles. Het publiek kan zo overal en altijd naar een zeer breed aanbod van SBS/Sanoma-content kijken waaronder sport, drama series, nieuws en entertainment.
David Vink, Chief Digital Officer bij SBS Broadcasting Nederland en strategic business owner van de SBS/Sanoma videoprojecten in Nederland: “De manier waarop consumenten content ervaren is aan het veranderen. We willen voorop blijven lopen en leveren onze content op de meest relevante en innovatieve manieren. Wij willen pioniers zijn door de huidige technologieën aan te passen en nieuwe in te zetten zodat we snel nieuwe business modellen kunnen leveren.”
Ericsson’s Online Video Service combineert het leveren van OTT en Playout zo dat de content zo efficiënt mogelijk bij de consument terechtkomt. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door Ericsson Mediaroom Reach, een technologieplatform voor intelligente OTT video delivery dat schaalbaar is en op diverse platforms connected devices levert. Ericsson werkt al meerdere jaren samen met SBS/Sanoma. In de afgelopen jaren heeft Ericsson verschillende diensten aan de organisatie geleverd, zoals playout, live-vertalingen en ondertiteling, alsook business continuity services.
Bron: Ericsson/Broadcast Magazine