Article header image

Dutch Media Week: Focus op online

En toen was daar COVID-19. Evenementen werden afgelast, maximale capaciteitregels ingesteld en de anderhalvemetersamenleving genormaliseerd. Het team van Dutch Media Week liet zich daardoor niet uit het veld slaan. ‘Waar aan de ene kant de schrik ons om het hart sloeg, lag aan de andere kant plotseling een immens open speelveld voor vernieuwing van Dutch Media Week.’

We keerden terug naar de tekentafel, bewogen mee met het medialandschap en vonden een heleboel partners en een programma-adviesraad die heil zien in deze aangepaste week met een oneindig online bereik. Nu 3 tot en met 11 oktober op de stoep staat, zijn we dan ook ontzettend trots dat Dutch Media Week 2020 met een fantastisch programma gewoon doorgaat!

Virtual venue
Waar een klein deel van de programmering live zal plaatsvinden, ligt de focus dit jaar volledig op online. Samen met Univate werken we aan een speciale online omgeving waar van 3 tot en met 11 oktober alle evenementen live te volgen zijn. Het volledige programma is te vinden op de website www.dutchmediaweek.nl.

Door en voor de media-industrie
Dutch Media Week toont de ontwikkeling van media en de impact ervan op mens en maatschappij. Op deze manier belichten, stimuleren en promoten we de vele prachtige ontwikkelingen en initiatieven in de Nederlandse media-industrie. Zo staan we tijdens Dutch Media Week talkshow dagelijks stil bij inclusiviteit en diversiteit in de media, dineren we dit jaar opnieuw met de Captains of Media, bieden we Hilversumse ondernemers en publiek handvatten voor het creëren van eigen producten via de productschool en organiseren we samen met partners workshops, symposia en feestelijke gelegenheden zoals de MOJO Conference en de Online Radio Awards.

Mediabedrijf
Bovendien opereert Dutch Media Week dit jaar voor het eerst ook zelf als mediabedrijf. Meer dan honderd uur aan radio en televisie wordt straks gemaakt vanuit eigen radio- en talkshowstudio’s bij Beeld en Geluid. In de talkshowstudio worden overdag programma’s gemaakt en gestreamd voor professionals. Ook bieden we mediabedrijven de ruimte om te vertellen wat de mediabranche voor de corporate markt doet en kan betekenen via de dagelijkse Business in Media talkshow.

‘s Avonds richten we ons op het grote publiek met bijzondere talks over het maken van media en de impact ervan op mens en maatschappij. Voor datzelfde publiek wordt dit jaar een coronaveilige drive-in opgesteld op het grote parkeerdek van het Media Park. Het Filmtheater Hilversum verzorgt hier gedurende de week de filmprogrammering en diverse omroepen vertonen er exclusieve previews en voorpremières. Op naar een mooie week!

Team Dutch Media Week

Bericht delen