Dragons’ Den wordt Viaplay’s eerste Nederlandse productie
Woensdag 19 januari 2022

Dragons’ Den wordt Viaplay’s eerste Nederlandse productie

Streamingdienst Viaplay zet op 1 maart 2022 voet op Nederlandse bodem met een uniek en breed aanbod aan premium live sport, Viaplay Originals, internationale films en series, en content voor kinderen.

Met het creëren van lokale content als belangrijk speerpunt, wordt Dragons’ Den de eerste Nederlandse productie. Het wereldberoemde programma waarin ondernemers de kans krijgen om hun bedrijfsideeën te pitchen aan een panel van gerenommeerde investeerders, is vanaf het voorjaar van 2022 exclusief te zien bij Viaplay.

Het format Dragons’ Den geeft ondernemers drie minuten de kans om voor vijf multimiljonairs (de ‘Dragons’) hun eigen bedrijf of idee te pitchen met als doel om investeringen binnen te halen in ruil voor een bedrijfsaandeel. Dit seizoen investeren restaurant tycoon Won Yip, avocado-koningin Shawn Harris, top-investeerder Pieter Schoen, zakenvrouw Manon van Essen en serie-ondernemer Bas Witvoet hun zuurverdiende geld in veelbelovende startups.

Dragons’ Den kent haar oorsprong in 2001 toen in Japan het programma onder de naam Money Tigers een groot succes werd. Het format heeft inmiddels ieder continent veroverd, met wereldwijd al meer dan 250 miljoen geïnvesteerde dollars in beginnende bedrijven. Sony Pictures Television distribueert het programma wereldwijd in een aantal varianten, zoals Shark Tank, Lions’ Den en Dragons’ Den, en wist hiermee al meer dan 30 prijzen te prijzen. In Nederland wordt de serie geproduceerd door Vincent TV Producties (Five Days Inside, Who Wants to Be a Millionaire en Chateau Meiland).

Filippa Wallestam, NENT Group Chief Content Officer, is enthousiast om met een format als Dragons’ Den af te trappen: “Viaplay is een streamingdienst die voor iedereen wat te bieden heeft. Logischerwijs is lokale content daar een belangrijk onderdeel van. Dragons’ Den is een bewezen format dat het briljante met het onverwachte combineert en dat zowel potentiële bedrijven op weg heeft geholpen als kijkers over de hele wereld heeft vermaakt.”

Bron: Viaplay/BM

Bericht delen