Article header image

Disney+ bereikt in eerste maand al 1,8 miljoen personen

Het online bereik van videoplatform Disney+ is in de introductiemaand september 2019 in Nederland 12,4 procent, oftewel 1.805.000 personen van 13 jaar en ouder, zo meldt GfK DAM. Deze personen maken gebruik van de gratis proefperiode. Disney+ start officieel in Nederland op 12 november, gelijktijdig met de Verenigde Staten en Canada. Een abonnement gaat in Nederland € 6,99 per maand kosten en is ook beschikbaar voor € 69,99 per jaar.

Op 11 september is de dienst als proefperiode in Nederland geïntroduceerd. Het hoogste bereik wordt behaald onder jongeren waarbij net iets meer 25-34 jarigen de website en/of app van Disney+ hebben bezocht dan de 13-24 jarigen.

In huishoudens met kinderen is het bereik in september ook hoger dan in huishoudens zonder kinderen. Opvallend is ook dat in huishoudens met kinderen tot en met 12 jaar net iets meer personen bereikt zijn dan in huishoudens met kinderen vanaf 13 jaar oud.

Het totaalbereik van de website disneyplus.com ligt in de introductiemaand met 9 procent nog net iets hoger dan het bereik van de app (7 procent). Tweederde van de bereikten bezocht Disney+ online met mobiele apparaten (smartphone/tablet), nagenoeg de helft deed dat via de PC/Laptop.

Driekwart van de bereikte personen Disney+ bezocht in dezelfde periode ook de website en/of app van Netflix; met Videoland bedraagt de overlap in september een kwart van de bereikten.
Van de ruim 1 miljoen personen die Netflix én Videoland hebben bezocht in september heeft 22 procent zich ook online georiënteerd op een derde abonnement bij Disney+.

Bron: GfK DAM/BM

Terug naar overzicht