Article header image

Dirk Zeelenberg lanceert Twitterplatform

Acteur Dirk Zeelenberg (Divorce, All Stars) lanceert vrijdag Twitterplatform Spreadthebrand.com: een online platform op het gebied van Influencer Marketing. Spreadthebrand.com brengt bedrijven en merken in contact met passende Influentials (mensen die invloed (kunnen) hebben) om de merkboodschap te verspreiden.

Het platform is in staat Twitteraars (Influentials) op relevantie en social impact te segmenteren en kan hiermee de zogenaamde ‘Social Media Waarde’ (SMW) per Influential bepalen. Dit is niet alleen het bereik van de Twitteraar in kwestie, maar geeft ook aan wat de impact kan zijn als deze Influential mee gaat doen aan het verspreiden van een bericht.

Twitteraars kunnen zich aanmelden via Spreadthebrand.com, waarna een profiel wordt aangemaakt. De Influentials worden gematcht en geranked in categoriën als Sport, TV, Fashion en Music. Bij een match kan de Influential zelf kiezen om wel of niet mee te doen met de campagne. Doel is om zo relevant mogelijke campagnes te lanceren waar zowel adverteerders, Influentials als consumenten profijt van hebben. Momenteel wordt onderzocht of deze methode ook via Facebook en andere social media kanalen kan worden toegepast.

Spreadthebrand.com is een venture van Dirk Zeelenberg en Ton van ’t Noordende. Startbooker verzorgt de technologie en is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het platform. De startup wordt geleid door Ton van ’t Noordende, Chief Marketeer & Internetondernemer, Dirk Zeelenberg, acteur en ondernemer, en Bjorn Alm, Chief Tech.

Bron: Spreadthebrand.com/Broadcast Magazine

Bericht delen