Article header image

De Persgroep neemt Makers Channel over

Het online videoplatform Makers Channel is overgenomen door de Persgroep Nederland. Zowel onder lezers als adverteerders neemt het gebruik van online video sterk toe. Daarmee is het een logische uitbreiding van het portfolio van de Persgroep. Markers Channel is behalve platform ook adviseur en producent van online video voor merken en mediapartijen.

Makers Channel begon in de zomer van 2015 als het online videoplatform waar web-talenten hun video’s on demand kunnen aanbieden. Het platform heeft momenteel zo’n 3,5 miljoen video starts per maand, met 4 miljoen page views. De groei is sinds de start meer dan 25 procent per maand.

Erik Roddenhof, de Persgroep Nederland: “De merken en daarmee het enorme dagelijkse bereik van de Persgroep gaan samen met de kennis en kunde van Makers Channel op het gebied van short form video een hele mooie cocktail vormen voor onze lezers, adverteerders en makers. We zullen samen met Makers Channel, redacties en partners nieuwe video formats ontwikkelen die onze lezers dagelijks zullen boeien. De samenwerking met Ziggo die eerder dit jaar is gesloten en de overname van Makers Channel zijn belangrijke stappen vooruit.”

Marko van Kampen, Makers Channel: “Wij hebben sinds onze start een enorme groei doorgemaakt. In 16 maanden zijn we van niets naar een sterke positie in de Nederlandse online video markt gegroeid. Ons samengaan met de Persgroep past dan ook in de ambitie om voor veel meer content partners in Nederland een oplossing te bieden in distributie, productie en ten gelde brengen van online video. Het avontuur begint nu pas echt.’’

Bron: De Persgroep/Broadcast Magazine

Bericht delen