De Persgroep Nederland en EndemolShine Nederland gaan partnership aan
maandag 23 april 2018

De Persgroep Nederland en EndemolShine Nederland gaan partnership aan

De Persgroep Nederland en EndemolShine Nederland gaan een langdurige samenwerking aan rondom hun wederzijdse online videostrategie.

Beide bedrijven slaan de handen ineen en gaan naast nieuwe formats ook meer dan 3.000 uur aan bestaande videocontent via de verschillende Persgroep-platformen delen. De focus in de samenwerking komt te liggen op de domeinen reizen, eten en koken, comedy en entertainment.

Enerzijds zien de bezoekers van nieuwssites straks bekende titels van EndemolShine, anderzijds verzorgen de bedrijven de productie en distributie van innovatieve premium formats en worden voor adverteerders tailor-made programma’s ontwikkeld, die tevens on demand worden uitgezonden via de platformen van De Persgroep. Op dit moment is de eerste productie, die is voortgevloeid uit deze samenwerking, al in ontwikkeling.

Erik Roddenhof, CEO van De Persgroep Nederland: “Videocontent wordt steeds belangrijker. Om succesvol te kunnen concurreren met andere platformen is deze samenwerking met EndemolShine Nederland zeker belangrijk. Zij hebben veel expertise op het gebied van videocontent, wij veel op videodistributie. Een fraaie combinatie dus. Ook vanuit adverteerders krijgen we steeds meer vraag naar premium branded content, hierbij is samen vaak optrekken ook effectief.”

Boudewijn Beusmans, co-CEO van EndemolShine Nederland over het partnership: “Wij zijn heel blij met deze samenwerking. Het partnership met De Persgroep Nederland past uitstekend bij onze strategie om gezamenlijk met partners nieuwe premium content te ontwikkelen voor online platformen en tegelijkertijd kunnen wij uit ons omvangrijke archief een breed en divers aanbod van bestaande titels aanleveren.”

Bron: De Persgroep/BM

Bericht delen