Dag6 gelanceerd door EO en ND
De EO en het Nederlands Dagblad lanceren nieuwsplatform Dag6, waarmee ze christelijke jongeren willen bereiken. Vrijdag is Dag6 officieel van start gegaan.
Dag6 bestaat uit een mobiele app en papieren weekblad. De EO en het ND willen met het platform een jong christelijk publiek bereiken, dat niet meer vanzelfsprekend op de christelijke omroep afstemt of een abonnement neemt op een christelijke krant. Dus wordt er gevlogd, is de tone of voice van de eigen verhalen luchtig, persoonlijk en optimistisch en werd een hip reclamebureau ingehuurd om de huisstijl te ontwerpen. Voor 9,95 euro per maand ontvangen abonnees elke vrijdag het weekblad en hebben zij toegang tot de mobiele app.
De EO besteedt geen publiek geld aan het project. Eindredacteur Rimme Mastebroek: “De EO heeft zijn bijdrage betaald uit contributiegelden. Bovendien heeft het Commissariaat voor de Media, de toezichthouder van de publieke omroep, elke stap in het samenwerkingsproces nauwgezet gevolgd. Ook wij willen natuurlijk voorkomen dat we worden beschuldigd van concurrentievervalsing. Het was voor het Commissariaat bijvoorbeeld belangrijk dat beide partijen evenveel bijdroegen.”
“We willen binnen twee a drie jaar break-even draaien. Daar hebben we tussen de 8.000 en 9.000 abonnees voor nodig. We hebben nu al 3.000 proefgebruikers, dus we zitten op de goede weg.”
Bron: ND/BM