dinsdag 16 januari 2018

D66 wil verbod reclame op Uitzending Gemist

D66 wil dat de publieke omroep stopt met het uitzenden van reclame op Uitzending Gemist. Volgens Kamerlid Kees Verhoeven betalen kijkers al via belastinggeld voor de programma’s en is het onnodig om extra reclame inkomsten te genereren. Dat verklaarde hij vanochtend bij BNR.

Verhoeven vindt bovendien dat de publieke omroep met deze reclame een concurrent is van private media, die bestaan van reclame inkomsten. Volgens het kamerlid verdient de publieke omroep met online reclame op Uitzending Gemist ‘een bedrag van niks’. Vorig jaar leverde STER-reclame bijna 200 miljoen euro op, online was dit slechts 4 miljoen.

De oppositie vraagt staatssecretaris Dekker om een verbod op online reclame. Vanmiddag debatteert de Tweede Kamer over de Mediawet.

Bron: BNR/Broadcast Magazine

Bericht delen