Continuum bereikt eerste mijlpaal
Continuum is een bijzonder concept: de enige boyband waarvan de leden elkaar nog nooit in levende lijve hebben ontmoet. De vier jongens van Continuum wonen in hun eigen land, verdeeld over drie werelddelen. Samen vormen zij een band en zingen bekende covers die zij wekelijks delen op hun YouTube-kanaal.
Deze week is de eerste mijlpaal bereikt en heeft het kanaal in nog geen vier maanden meer dan 100.000 abonnees. Naast YouTube is Continuum tevens een groot succes op het platform Facebook waar ze inmiddels ook de 100.000 likes behaald hebben. De stap naar de tweede mijlpaal van 250.000 YouTube-abonnees is ingezet en naar verwachting zal na de zomer het kanaal de 400.000 bereiken. Dat is het moment dat de band ook de fans gaat opzoeken, want uiteindelijk zijn het de fans die Continuum groot maken.
Het idee komt van Digital Format Agency Tiny Riot! en al snel vond deze een partner in Zoomin.TV voor de distributie. Continuum is een door fans gedreven concept, want als de volgende mijlpaal van 250.000 abonnees wordt gehaald mogen de fans het vijfde bandlid kiezen. Bij 400.000 abonnees zullen de jongens elkaar voor het eerst echt ontmoeten en hun eigen single uitbrengen.
Bron: Fremantle Media/BM