Article header image

Commissariaat voor de Media doet mee aan KvK Business Challenge

Het Commissariaat voor de Media is deelnemer van de KvK Business Challenge. Nu het toezichtveld in toenemende mate groeit, is de organisatie op zoek naar innovatieve oplossingen om het toezicht op de audiovisuele media verder te verbeteren.

De KvK Business Challenge brengt corporates en mkb/zzp-ondernemers online én fysiek met elkaar in contact om samen innovatieve, nieuwe business te ontwikkelen.

De challenge luidt als volgt: ‘Welke intelligente tools stellen ons in staat om nog beter en effectiever toezicht te houden op (de content van) het toenemend aantal mediabedrijven dat onder ons toezicht valt?’

Het CvdM is op zoek naar innovatieve softwaretools, concepten en technologieën waarmee video, audio, tekst en metadata in audiovisueel media-aanbod kan worden geïdentificeerd, geanalyseerd en opgeslagen. Hierbij wordt gezocht naar zaken als sponsoring, productplaatsing, (sluik)reclame, vermijdbare uitingen, aanzetten tot haat en mogelijk schadelijke inhoud voor jongeren. Deze tools moeten kunnen werken binnen verschillende technieken, distributiemethoden en internationaal beeldmateriaal.

Bekijk the KvK Business Challenge van het Commissariaat voor de Media hier.

De KvK Business Challenge van het Commissariaat voor de Media loopt tot en met 9 november 2020.

Bron: CvdM/BM

Bericht delen