Article header image

Bright heeft 100.000 abonnees op YouTube

Een mijlpaal voor RTL’s techplatform Bright: deze week heeft Bright de grens van honderdduizend abonnees op YouTube bereikt. Daarmee mag het zich het grootste Nederlandse YouTube-kanaal gewijd aan technologie noemen. De snelste groei vond de afgelopen twaalf maanden plaats, waarin het kanaal maar liefst 400 procent groeide.

Bright vestigde bovendien in augustus een nieuw record: 6,7 miljoen kijkminuten. Van de honderdduizend abonnees heeft 17 procent de bel aan staan, zodat ze een seintje krijgen zodra een nieuwe video is verschenen.

“We zijn dolblij en apetrots op deze resultaten”, aldus Bright hoofdredacteur Erwin van der Zande. “Sinds we elke werkdag een video publiceren en nog beter naar ons publiek luisteren, is het hard gegaan. We hebben geïnvesteerd in het team en in tools, zowel voor als achter de camera, en dat werpt zijn vruchten af. Ik ben in het bijzonder verheugd over de interactie met ons publiek. Zo gaven de kijkers Bright in 2019 tot nu toe een kleine kwart miljoen likes en plaatsten ze ruim 35.000 reacties.”

Het presentatieteam van Bright bestaat uit Anic van Damme, Bram van Dijk, David Lemereis, Eric Bouwman, Anna Gimbrere, Rutger Middendorp, Jan Meijroos, Miriam van ’t Veer en Erwin van der Zande. Bekijk hier hoe het Bright team samen met enkele uitgenodigde fans deze mijlpaal viert.

Bron: RTL Nederland/BM

Terug naar overzicht