BrandDeli wordt sales partner van Twitter
BrandDeli wordt de sales partner van Twitter in Nederland. Marc de Vries begeleidt het transitieproces tot februari 2017 en vertrekt dan bij de berichtendienst. Dat maken de bedrijven vandaag bekend. Het is het gevolg van de beslissing van Twitters hoofdkantoor om 300 medewerkers te ontslaan, ongeveer 9 procent van het totaal.
De ingreep moet het kostenpeil drukken. Concreet betekent het onder meer de sluiting van de kantoren in Nederland, België en Duitsland. BrandDeli wordt per 1 januari voor onbepaalde tijd exclusief verantwoordelijk voor de verkoop van alle advertentiemogelijkheden op Twitter richting de middelgrote en grote adverteerders in de Nederlandse markt. Momenteel wordt gesproken over het overnemen van een deel van het Twitter-personeel om de specifieke expertise met social advertising te behouden.
Saleshuis BrandDeliheeft zijn wortels in de tv-branche, bij specialistische kanalen, en is bezig zijn expertise uit te breiden richting web, online video en nu ook heel prominent sociale media. De samenwerkingen met De Persgroep en Viceland zijn daar illustratief voor. Allard Ruyl, CEO van BrandDeli: “De uitbreiding met Twitter brengt onze adverteerders nog meer mogelijkheden op het gebied van social video en brand partnerships.”
De Amerikaanse berichtendienst is bezig met een kostenbesparingsronde en zoekt naar een strategie om de groei te herpakken. De omzetontwikkeling lijkt al een paar kwartalen nagenoeg stil te staan. Het Nederlandse kantoor van Twitter werd in 2013 geopend. Nederland werd tot dan toe bediend vanuit het hoofdkantoor in Londen. Nog datzelfde jaar werd Marc de Vries benoemd als directeur. Hij kwam van TMG Online Media, waar hij aan het roer van Hyves stond.
Bron: BrandDeli/Broadcast Magazine