BNNVARA rapporteert volgers op social media
BNNVARA komt vanaf komende maand wekelijks met een rapportage onder de naam BIKL over hoe de programma’s het hebben gedaan. Niet alleen op televisie en via online terugkijken, maar ook op Facebook, Instagram, YouTube en Twitter.
Directeur Gerard Timmer: “We gaan rapporteren over onze volgers en over alle activiteiten die plaatsvinden rond de programma’s. Ik wil met een nieuwe bril kijken naar wat onze content losmaakt. Nu hebben we het alleen over kijk- en luistercijfers omdat dat een systeem is dat we kennen. Maar het is twintig jaar geleden ontwikkeld en toen waren die andere platforms er nog niet. Daar bereiken we nu veel publiek. Dus kijkcijfers mogen misschien dalen, aan de andere kant nemen bereik en impact juist toe. Dat is nu nergens zichtbaar en dat maakt ons kwetsbaar. Daarom hamer ik hier al een tijd op bij de NPO. De rest van de traditionele mediapartijen is er nog niet helemaal uit hoe dit moet, dus hebben wij gezegd: we gaan het gewoon doen! Ik verwacht eind september de eerste cijfers naar buiten te kunnen brengen.”
Bron: BM