BM90: Netflix scoort 35 Oscar-nominaties
zaterdag 20 maart 2021

BM90: Netflix scoort 35 Oscar-nominaties

Het is weer eens tijd voor onze onregelmatige update over de ontwikkelingen aan het streaming front. Zo haalde Netflix maar liefst 35 Oscar-nominaties binnen, meer dan welk mediabedrijf ook, en ging Disney+ wereldwijd door de grens van 100 miljoen abonnees, slechts 16 maanden na de start. Ondertussen roert Amazon zich steeds meer op de sportrechtenmarkt.

In eigen land heeft NLZIET, het samenwerkingsverband van NPO, RTL en Talpa, een metamorfose ondergaan. Op vrijwel alle fronten is het platform vernieuwd, waaronder een nieuw uiterlijk, betere content display, een rijkere live tv-ervaring en relevantere aanbevelingen. Ook zijn AT5 en Insight TV aan het aanbod toegevoegd, waardoor het aantal live kanalen is gegroeid naar 36 zenders.

Met Videoland is het al wat, meer dan dat zelfs. RTL CEO Sven Sauvé meldde aan Adformatie dat het aantal abonnees afgelopen jaar flink is gegroeid en richting de miljoen gaat; de stijging ten opzichte van 2019 was 38%, naar 903.000 abonnees om precies te zijn. Een gevolg van blijven vasthouden aan investeren in lokaal programma-aanbod, zoals Mocro Maffia en spraakmakende documentaires, maar ook door voetbalfans, make-upliefhebbers, bingewachters en realitylovers te bedienen. Videoland heeft inmiddels een gevarieerde en concurrerende mix, met ook nog eens internationale topseries als de laatste Fargo en The Handmaid’s Tale. Knap werk!

Op het YouTube kanaal van BM (Broadcast Magazine) vind je al onze video’s: BM90, BM Talk, BM Review, BMY en BM Reportage. Altijd op de hoogte blijven van onze nieuwste video’s? Abonneer dan gauw en houd broadcastmagazine.nl in de gaten.

Bron: BM

Bericht delen