Article header image

BMY College Talk over content, content en nog eens content

Is een kaskraker maakbaar? En welke aanpak is beter: voor jezelf beginnen of bij een groot bedrijf aan de slag gaan? Dat en veel meer stond centraal tijdens de BMY College Talk in Hogeschool InHolland Haarlem, met Boudewijn Beusmans (CEO EndemolShine) en Peter de Harder (producent en regisseur).

Onder de vlag van jongerenplatform BMY verzamelden tientallen studenten met passie voor media en management zich in collegezaal K1 om bijgepraat te worden over alle fasen van content maken: van het presenteren van een idee tot het uitwerken van een format.

Aan de hand van presentator en BMY-lid Joost Koning maakten ze kennis met gastsprekers Boudewijn Beusmans en Peter de Harder. Tussendoor was volop ruimte voor vragen. Is het bijvoorbeeld beter om eerst de theorie te bestuderen of meteen de praktijk in te gaan? De Harder is duidelijk: “Ik heb mezelf bijna alles aangeleerd en heb daar geen moment spijt van gehad.”

Beusmans studeerde op zijn beurt af als jurist en klom gestaag op tot CEO van EndemolShine. Hij is in tegenstelling tot Peter minder bezig met het bedenken van programma’s, maar gidst ‘zijn’ bedrijf handig door de nieuwe trends in medialand: online series, YouTube en big data.

Benieuwd naar hoe deze BM College Talk ging? Bekijk nu de aftermovie. Een uitgebreide analyse van de sessie lees je in het volgende nummer van BM, dat op 21 juni verschijnt.

BMY
De BMY wil als onafhankelijk mediaplatform voor jonge mediamakers een ander geluid laten horen en speelt in op de groeiende behoefte aan (jong) talent. De ambitie is vraag en aanbod bij elkaar te brengen via een onafhankelijk platform, onder meer door samen te werken met Nederlandse omroepen, producenten en andere mediabedrijven. Volg de BMY ook op Instagram: @broadcastmagazineyoung

Bron: BM

Terug naar overzicht