Article header image

Bezoek Toursite NOS stijgt veertig procent

Nederland kijkt in groten getale op het web naar de Tour de France. De Toursite van de NOS verwerkte tot gisteren 1,4 miljoen bezoekers. Dat is een stijging van veertig procent ten opzichte van vorig jaar.

Lara Ankersmit, hoofd Nieuwe Media van NOS maakt daar een kanttekening bij. “Vorig jaar viel een deel van de Tour de France samen het met WK Voetbal,” waardoor sportliefhebbers moesten kiezen tussen welke sport en welk scherm ze tot zich moesten nemen. De statistieken laten niettemin een opgaande lijn zien naarmate de ronde van Frankrijk dichterbij de bergen komt.

Ankersmit: “De meest bezochte dag was zondag 10 juli. Dat is de dag van de val van Johnny Hoogerland. De meest bekeken video, on demand, is ook de video waarin Johnny Hoogerland in het prikkeldraad belandt. Het meest beluisterde audiofragment, is het fragment waarin Maarten Ducrot deze ronde een enorm bizarre Tour noemt. De gemiddelde kijktijd van de live stream is tussen zestig en negentig minuten.”

Tweedescherm.nl moet zijn weg naar het grote publiek zichtbaar nog vinden. De site bevat een dienst die betrekkelijk nieuw is. Bezoekers vinden er live cijfers, statistieken, ranglijten overzichten en achtergrondinformatie tijdens de koersen. Het is bedoeling dat bezoekers die site gebruiken als tweede scherm naast de televisie. Per dag wordt Tweede Scherm door tweeduizend wielerliefhebbers gebruikt. De site zag het levenslicht tijdens het WK Voetbal vorig jaar.

Bron: Emerce

Bericht delen