dinsdag 16 januari 2018

Bas de Vos gaat NOBO leiden

Het door VINEX en SKO beheerde Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO) krijgt een directeur. Bas de Vos, tevens directeur van Stichting KijkOnderzoek, gaat in deeltijd leiding geven aan het binnenkort te lanceren bereiksonderzoek voor websites en apps.

Hij wordt daarmee deels opvolger van Wouter Hulst die als directeur VINEX a.i. dat deel van het onderzoek de afgelopen jaren onder zijn hoede had.

Naast het lanceren van betrouwbare data voor de online display markt zal De Vos tevens voorstellen doen voor een toekomstbestendige aansturing van het onderzoek. De aansturing van de uitvoering van het NOBO onderzoek door VINEX en SKO wordt gedaan door een nieuw te vormen stuurgroep. Deze groep zal bestaan uit een viertal bestuursleden van SKO en VINEX.

Joris van Lierop, voorzitter van VINEX: “Met het aantrekken van Bas de Vos hebben wij de best denkbare vervanger voor Wouter Hulst gevonden. De Vos kan ons tevens helpen in de discussie over hoe NOBO een toekomstbestendige organisatievorm kan krijgen. NOBO wordt in die opzet de digitale hub waarvan de gehele mediabranche kan profiteren.”

De samenwerking tussen VINEX en SKO levert grote voordelen op. Binnen NOBO wordt het voor het eerst mogelijk om het internetgedrag van personen op alle platformen, cross-device en op detailniveau te meten en te rapporteren. De samenwerking heeft inmiddels geleid tot een panel van 5.000 panelleden. Momenteel worden de eerste rapportages gevalideerd. De eerste resultaten van NOBO worden in de zomer van 2016 verwacht.

Bron: Fonkonline/Broadcast Magazine

Bericht delen