Article header image

ARROW.TV start crowdfunding campagne

Waar muziekdiensten als Deezer, Spotify en Soundcloud zich richten op muziek voor het grote publiek, richt ARROW.TV zich met video op muziekliefhebbers van vaak door reguliere media onderbediende genres.

Met een selecte keuze in genres en songs met focus op video, biedt ARROW.TV unieke content. Na een uitgebreide ‘Proof of Concept’ fase startte Adrian Ossendrijver, co-founder van ARROW.TV, afgelopen maand een crowdfunding campagne om het platform verder te ontwikkelen en internationaal uit te rollen. “Er bestaan nog geen videomuziekdiensten met de unieke curation die wij met ARROW.TV bieden. Ons selecte aanbod is verrassend en biedt content die je ook zonder ‘search and stress’ kunt consumeren,” aldus Ossendrijver.

Naast rock met hierin verschillende subgenres biedt het platform onder andere ook genres als blues, country, metal en latin. Met een mix van oud en nieuw repertoire krijgt de kijker, zonder te hoeven zoeken, een gevoel van herkenning maar wordt zij ook verrast.

ARROW.TV is een zogeheten Over-The-Top online videoplatform: de dienst is beschikbaar op verschillende devices en platforms. Full screen content voor desktop en mobiel en binnenkort ook beschikbaar voor Smart TV’s. Inmiddels zijn gedurende de ‘Proof of Concept’ fase al ruim drie miljoen video’s afgespeeld door ruim 500.000 gebruikers.

Momenteel is ARROW.TV een gratis dienst met advertenties. Met de crowdfunding campagne op het internationale online crowdfunding platform Eureeca streeft ARROW.TV ernaar de benodigde financiering op te halen voor uitbreiding met premium interactieve- en on demand diensten en internationale uitrol. Juist door de sterke doelgroepbenadering kan het videoplatform relatief gemakkelijk internationaal worden aangeboden.

Bron: ARROW.TV

Bericht delen