AH begint online zender
Appie Today is de naam van de nieuwe, interactieve online zender van Albert Heijn, met programma’s gemaakt voor en door klanten en medewerkers. De supermarkt wil zo de jongere mediaconsument op een nieuwe manier bereiken.
Appie Today zendt iedere dag programma’s met een ander format uit. Dat kunnen reportages en series over eten, proeven en trends zijn, maar ook actualiteiten, blunders en liefde binnen en buiten de supermarkt. AH ziet de zender als een moderne versie van de vroegere rol van een kampvuur: een verzamelplek om te praten en ervaringen uit te wisselen.
Hoofdredacteur Monique Bergers licht het initiatief toe aan Emerce. “Medio 2016 zijn we begonnen met maken van diverse online video’s vanuit een nieuwe aanpak. We zagen al gauw dat dit aansloeg. Met sommige programma’s gaan we nu richting de miljoen views. Zo hebben Blij met Sjoerd en Ik ken dit niet al een behoorlijk grote online fanbase. Kortom, bij onze klanten en medewerkers zien we de waardering voor deze content en ze gaan hier zelfs actief naar op zoek. Hierop volgend zijn we gaan bouwen richting een zendergedachte. Een social zender met een eigen redactie, een newsroom en tv-makers die ons helpen in het ontwikkelen van formats.”
Appie Today is nu alleen op externe kanalen als Youtube, Facebook en Instagram te bekijken. Maar AH wil hiervoor een eigen platform ontwikkelen. Dat gaat in de loop van 2017 live. Appie Today moet een volledig autonome zender worden. Bergers: “We werken met een interne redactie die steeds groter wordt. Vanuit hier werken we samen met verschillende productiemaatschappen, uitgevers en contentpartijen als VICE, De Persgroep (AD), TBWA, MPG en MEC.”
Bekijk de trailer hier.
Bron: AH/Emerce/BM