Article header image

Acht procent Nederlandse huishoudens heeft al Disney+ account

Na een stille lancering in de nacht van 11 op 12 september is Disney+ nu al ruim drie weken actief in Nederland. Zonder campagnes, met enkel wat social media posts, is het aantal huishoudens met een account in de periode 12 september tot 4 oktober al naar 8 procent gegroeid.

Dat is in lijn met eerdere voorspellingen van Telecompaper. Als op 12 november de officiële lancering is zal de marketingmachine van Disney vol gaan draaien, maar moet er ook betaald worden door de gebruikers. Dit zal ongetwijfeld een effect hebben op het aantal abonnees.

Disney test haar eigen OTT-dienst in Nederland voor de lancering op 12 november in de Verenigde Staten en Canada. Net als bij veel andere diensten zijn het vooral de jongere leeftijdsgroepen die de OTT-dienst uitproberen. Zo heeft 15 procent van de twintigers een abonnement, versus 3 procent van de 50-66 jarigen.

Disney+ wordt momenteel naar hartenlust gestapeld op een Netflix-abonnement. 15 procent van de Netflix-abonnees probeert momenteel Disney+ uit, versus 1 procent van de huishoudens die geen Netflix heeft. Andersom gezien heeft 81 procent van de huidige Disney+ abonnees ook een abonnement op Netflix.

Bron: Telecompaper/BM

Terug naar overzicht