Article header image

ABN AMRO heeft reisprogramma op Instagram

Lost in Transaction is gestart op Instagram. In het reisprogramma gaan twee teams de strijd met elkaar aan in een race van Ibiza naar Piran (Slovenië). Het doel: zo snel mogelijk, met een zo groot mogelijk geldbedrag aankomen in Piran. De teams hebben enkel een telefoon en bankpas op zak.

In hun race komen @gwenvanpoorten & @nielsoosthoek en @thooootje & @irisenthoven langs verschillende checkpoints. Daar spelen ze challenges waarmee ze geld verdienen. Daarbij moeten ze gebruik maken van de digitale mogelijkheden van ABN AMRO, zoals Tikkie, een wearable waarmee betaald kan worden.

Lost in Transaction komt voort uit de zomercampagne van ABN AMRO, waarin de bank laat zien welke digitale mogelijkheden ABN AMRO allemaal biedt om altijd en overal je financiën te regelen. Met als kernbelofte ‘De bank in je broekzak. #slimbankieren’. Om de boodschap ook bij een jongere doelgroep over te brengen, bedacht N=5 een idee dat in vorm aansluit bij hun cultuur en interesses en waarin op een natuurlijke manier de digitale mogelijkheden om te bankieren worden getoond.

Er is nog niet eerder een reisprogramma geweest dat zich volledig op Instagram afspeelt. Het programma is verticaal gedraaid en is wekelijks vanaf dinsdag te zien via Instagram TV, via het kanaal @lostintransaction_official.

Het format is ontwikkeld vanuit N=Content, het nieuwe label binnen N=5. Begin maart zijn Anne Stokvis en Monique Bergers dit label gestart. Inmiddels zijn er al diverse succesvolle producties live gegaan. Het gaat onder meer om De Sleutels van het Rijks, een live serie voor het Rijksmuseum, Een Huis vol Herinneringen voor ABN AMRO en De club van ‘73 voor KPN.

Bron: N=5/BM

Bericht delen