538 Brand Mash-Up: hoe bereik je de danceliefhebber?

538 Brand Mash-Up: hoe bereik je de danceliefhebber?

Hoe bereik je je doelgroep in het domein van dance? Dat was de centrale vraag tijdens de 538 Brand Mash-Up, georganiseerd in het 538DJ Hotel waar de zender traditioneel radio maakt tijdens ADE.

Robbert van de Corput – beter bekend als Hardwell – liet weten dat, hoewel het dancepubliek versplinterd is, het vooral online beweegt. Host Dennis Ruyer beaamt: “Wij zien dat ook aan de Dance Department-podcasts. Het zijn geen mensen die Heel Holland Bakt kijken, maar die je voornamelijk tegenkomt op Soundcloud, Mixcloud en sociale media.”

Ook bij het aangaan van samenwerkingen houdt Hardwell zijn doelgroep in de gaten. “Opel klopte bij me aan,” vertelt de voormalig nummer één dj van de wereld. “Ik dacht: Opel? Waarom geen Audi? Dat vind ik een veel mooier merk. Maar mijn fans, waarvan het grootste deel tussen de 18 en 25 jaar oud is, rijden niet in een Audi. Wel in een Opel. Daar moet je je bewust van zijn en zodoende konden we een mooie samenwerking aangaan.” Door data te analyseren, kan een dj volgens internetstrateeg Dennis Doeland precies uitzoeken waar de doelgroep zit. Via wat hij ‘data hacking’ noemt, is het zelfs mogelijk om gegevens onder ogen te krijgen die officieel niet beschikbaar zijn gemaakt. Doeland: “En als je eenmaal alles verzameld hebt, hang je het in Excel, zet je je tabjes naast elkaar en klink je op merge. Zo simpel is het.”

Bron: BM

Bericht delen