4,1 miljoen views voor dramaserie De Slet van 6VWO
dinsdag 18 september 2018

4,1 miljoen views voor dramaserie De Slet van 6VWO

Het tweede seizoen van de online dramaserie De Slet van 6VWO is met meer dan 4,1 miljoen views een groot succes. Dit blijkt uit cijfers van YouTube en Adobe Analytics (NPO3.nl). Slutshaming, #metoo en sexting zijn hot topics die aan bod komen in deze dramaserie.

Het tweede seizoen van De Slet van 6VWO staat in het teken van machtsverhoudingen en vertelt het verhaal van de 16-jarige Demi, die een fling met haar docent Paul heeft. Aflevering twee van het tweede seizoen (#MeToo) was de best bekeken uitzending van dit seizoen met ruim 700.000 views op YouTube.

Annette de Vries, Hoofd Televisie AVROTROS: “Dat we de jeugd langzaam verliezen met lineaire televisie is geen nieuws, maar deze cijfers bewijzen meer dan ooit dat door het breder aanbieden van content op andere platforms, deze doelgroep nog steeds te bereiken is. Hiermee vervullen wij ook een duidelijke taak die wij als publieke omroep hebben. Naast De Slet van 6VWO kijken wij samen met NPO3.nl naar andere programma’s en dramaseries die wij op deze manier kunnen aanbieden.”

Suzanne Kunzeler, genrecoördinator drama NPO: “De NPO zet zich in om kwalitatief Nederlands drama onder een nog groter publiek te verspreiden. Met onze nieuwe web-only strategie bedienen we een publiek dat media op een andere manier dan lineaire televisie consumeert. We bieden deze content bijvoorbeeld exclusief aan op platformen als NPO3.nl en YouTube. Het succes van De Slet van 6VWO laat zien dat deze nieuwe vorm van het verspreiden van Nederlands drama z’n vruchten afwerpt. Dit najaar worden ook de nieuwe dramaseries #tagged, Vakkenvullers en Anne+ exclusief online uitgerold.”

De Slet van 6VWO is geproduceerd door Me At The Zoo, het digitale label van Stepping Stone Producties. Me At The Zoo koos voor een team van jonge makers dat deze doelgroep als geen ander begrijpt: Manju Reijmer (28) schreef de scenario’s en David Cocheret (29) regisseerde. Zij maakten ook het eerste seizoen, met als thema ‘sexting’. Ook deze reeks was met ruim 3,7 miljoen views tot nu toe een groot succes.

Bron: AVROTROS/BM

Bericht delen