MediaLab en Amberscript bundelen krachten
dinsdag 12 september 2023

MediaLab en Amberscript bundelen krachten

Twee Amsterdamse tech bedrijven, MediaLab en Amberscript, zijn een partnership aangegaan om hun dienstverlening naar een hoger niveau te tillen. Deze samenwerking zal de ondertiteling en transcriptiefunctie van MediaLab aanzienlijk versterken door het integreren van de geavanceerde technologie van Amberscript.

MediaLab, specialist in digital media management en Amberscript, de koploper in ondertitel en spraak-naar-tekst technologie, willen elkaar versterken in hun doelstellingen en diensten. Gezien hun gezamenlijke wortels in Nederland, benadrukt deze samenwerking tevens de kracht en innovatie van de Nederlandse tech-sector.

Hans de Heus, CEO van MediaLab, zegt: “In onze voortdurende zoektocht naar het versterken van ons platform, zien we in Amberscript een perfecte partner. Door de groeiende vraag van onze klanten over het implementeren van transcriptie en ondertitels, besloten we de stoute schoenen aan te trekken en bij Amberscript aan te kloppen. Zij stonden gelukkig open voor een samenwerking, dus hebben we gelijk de handen uit de mouwen gestoken. Hun expertise op het gebied van ondertiteling en transcriptie, gecombineerd met ons geavanceerde mediamanagement-platform, zal ongetwijfeld een game changer zijn voor onze klanten.”

Peter-Paul de Leeuw, CEO van Amberscript, voegt hieraan toe: “We zijn verheugd om samen te werken met een bedrijf als MediaLab, dat een indrukwekkende staat van dienst heeft in de mediasector. We geloven dat onze geavanceerde ondertitel en transcriptietechnologie een perfecte aanvulling zal zijn op hun bestaande dienstverlening.”

Klanten kunnen profiteren van een snellere en efficiëntere workflow, waarbij het plaatsen van accurate ondertitels in een combinatie van AI en een menselijke laag en het transcriberen van mediacontent een onderdeel is van een geïntegreerd systeem dat ook het beheer, delen en archiveren van content omvat.

Beide bedrijven kijken met veel enthousiasme uit naar de resultaten van deze samenwerking en zijn ervan overtuigd dat de geïntegreerde diensten zowel bestaande als nieuwe klanten zullen bekoren.

Bron: MediaLab/BM

Bericht delen