Gravity Media vormt één wereldwijd merk
woensdag 16 juli 2025

Gravity Media vormt één wereldwijd merk

EMG en Gravity Media zetten een volgende stap in hun gezamenlijke strategie om productie, content en mediaservices en -faciliteiten te leveren. Voortaan opereren ze wereldwijd onder één merknaam: Gravity Media.

Bart De Maeyer, CEO EMG Benelux: “De overkoepelende naam moet je beschouwen als het creëren van eenheid richting onze klanten en onze eigen mensen. We vinden het belangrijk om uit te stralen dat we één groep vormen. Voor de Benelux betekent het concreet dat belangrijke submerken binnen de Gravity Media Group, zoals Boost Graphics, EMG en Motionmakers, vooralsnog blijven bestaan. Er is namelijk geen vraag vanuit de klanten om dit te veranderen.”
“Dat was ook de insteek van de fusie tussen Gravity Media en EMG: geografisch complementair gebruikmaken van elkaars netwerk en middelen”, vervolgt De Maeyer. “We zijn en blijven voor een groot deel lokaal georiënteerd, maar internationale projecten worden steeds belangrijker en daar zal de samenwerking die we nu al realiseren verder worden geïntensifieerd.”

Investeren
Er zijn geen verdere personele gevolgen, benadrukt De Maeyer: “Onze mensen zijn onze belangrijkste asset en dat blijft zo. We staan voor kwaliteit en betrouwbaarheid en dat moeten we internationaal uitstralen. We hebben hier serieus gereorganiseerd en het gaat goed, we zijn er financieel weer bovenop en ook volop aan het investeren. We hebben bijvoorbeeld net een grote uitbreiding van ons MCR voor ESPN gerealiseerd en houden ons volop bezig met nieuwe technologische evoluties te ontwikkelen, voor zover die al niet bestaan in de markt. Cafer Poslu, die aan het hoofd staat van onze development afdeling, is ook binnen de Gravity Media Group een belangrijke driver geworden voor alles wat te maken heeft met AI. Op dat terrein bestaan al heel veel tools en wij willen daar op groepsniveau onze eigen dynamiek aan toevoegen.”

De broadcast-, technologie-, productie- en postproductie-oplossingen van Gravity Media worden wereldwijd ingezet voor onder andere grote live evenementen en entertainment zoals het FIFA World Championship, de Premier League, Eurovision Song Contest, B&B Vol Liefde, UEFA Champions League, Expeditie Robinson, UEFA EURO en Tour de France.
Gravity Media is actief op 37 locaties in 11 landen, met meer dan 2.000 medewerkers, meer dan 100 regiewagens, en 30 studio- en productiefaciliteiten in het Verenigd Koninkrijk, Europa, het Midden-Oosten, de Verenigde Staten en Australië.

John Newton, Executive Chairman en CEO van Gravity Media: “Onze plannen voor de toekomst zijn duidelijk: we willen onze creatieve en facilitaire diensten versterken, onze wereldwijde aanwezigheid uitbreiden en nog meer waarde en betere oplossingen bieden aan onze klanten. Als één wereldwijd merk blijven we grenzen verleggen, gedreven door onze continue focus op innovatie. We omarmen de nieuwste technologieën en werken met de beste mensen in het vak. Het nieuwe Gravity Media-merk weerspiegelt onze toewijding aan kwaliteit en integriteit, voor ons team én voor onze klanten overal ter wereld. Niemand twijfelt aan de snelheid en voortdurende veranderingen binnen de broadcast-, productie- en evenementenwereld. Juist die veranderingen vormden de aanleiding én de basis voor onze wereldwijde rebranding.”

Het volledige persbericht is hier te vinden.

Bron: Gravity Media/BM

Bericht delen