Article header image
Article header image

BMY

BM is er óók voor young professionals in de media! Ervaar onze inspirerende College Talks, vergroot je netwerk en stel al je vragen aan mediatoppers. Of je nu een jonge mediamaker bent of student, BMY verbindt én inspireert!

BMY: uit de eigen bubbel

Na de officiële lancering van BMY (voluit BM Young) – het nieuwe platform van BM voor jonge mediamakers – tijdens de Dutch Media Week in Beeld en Geluid, kwam recentelijk ook de BMY Board of Advisory, oftewel de Raad van Advies, bijeen. Jonge afgevaardigden van diverse topbedrijven op mediaterrein ontmoetten elkaar voor het eerst en zorgden voor inspirerende input.

Met het bereik onder (vooral) witte, oude(re) mannen zit het wel goed, maar in de doelgroep 18-30 binnen het vakgebied valt voor BM nog een wereld te winnen. Vandaar BMY, eigenlijk een netwerkclub of carrièreplatform voor young professionals in de media. Of je nu mediastudent bent of een jonge maker, BMY wil verbinden en inspireren op diverse platforms: in print, online, via social media en met evenementen.
Juist omdat die doelgroep zo breed en divers georiënteerd is, heeft BMY als doelstelling nieuwe connecties te leggen, ideeën en kennis uit te wisselen en zo een (h)echt medianetwerk voor jongeren te creëren. Dat bleek bijvoorbeeld toen de theaterzaal van Beeld & Geluid volstroomde om de aftrap van BMY met onder anderen Kelvin Boerman mee te maken, aka Kalvijn. Joost Koning sprak met de online cabaretier over de impact van influencers – hij heeft bijna 950.000 volgers – en sloeg de brug tussen hoe social media de ‘echte wereld’ infiltreren.


Daar blijkt ook de Raad van Advies van BMY zich terdege van bewust. Of om met de legendarische woorden van voetbalcommentator Theo Reitsma te spreken toen Oranje in 1988 Europees voetbalkampioen werd: “Dit is een goed stel, hoor.” Ook dit elftal, waarin de vrouwen opvallend genoeg ruim in de meerderheid zijn, blijkt talentvol, ambitieus en zit vol goede ideeën. Een fijne denktank dus en een onmisbare hulp bij de ambitie die BMY heeft: opiniëren, inspireren en informeren.
Actueel, interessant en als het even kan met de nodige humor: die content spreekt de doelgroep aan, is de algemene opinie. Maar hoe die dan te serveren? Via vlogs, vox popjes, foto’s met info, toplijstjes, graphics, storytelling? Het kan allemaal, als het maar relevant is. En vergeet naast Instagram ook een eigen Facebook-groep niet, zelfs die oude vertrouwde nieuwsbrief kan nuttig zijn. En niet alleen YouTube-ontwikkelingen, maar ook radio hoort erbij.
Opvallende rode draad: deze generatie stapt graag ‘uit de eigen bubbel’, wil weten welke mediatrends er zijn en wat er bij de concullega’s gebeurt. Achter de schermen met (ook relatief onbekende) experts van naam en faam, daar lopen ze warm voor. Kortom, een bijzonder nuttige eerste kennismaking met deze BMY-ambassadeurs, die komend jaar tot heel veel mooie dingen gaat leiden. Hou onze site en social media dus scherp in de gaten!

Terugblik
In voorgaande BM College Talks vertelden:

  • Kalvijn (YouTuber), RTL MCN en BrightVibes over succesvol YouTuben. Bekijk hier de video-impressie.
  • Eva Rosa Hol (programmaleider NPO FunX) en Thomas Boeschoten (data-onderzoeker AD) over fake news. Bekijk de after movie hier.
  • Erland Galjaard (programmadirecteur RTL) en Eelko van Kooten (oprichter Spinnin’ Records over ondernemen in de entertainment business. Bekijk de after movie hier.
  • Taco Zimmerman (CEO Tuvalu Media) en Jeroen Koopman (oprichter Newbe TV) hoe je een programma voor tv of online pitcht. Bekijk hier de after movie.