Article header image

Nu.nl is populairste nieuwssite

Nu.nl heeft het grootste gemiddelde maandbereik van Nederlandse nieuwssites, gevolgd door NOS, Twitter en de Telegraaf. Dat blijkt uit het GfK Digital Audience Measurement (DAM) bereikonderzoek. Marion Appel, Director Media Research, presenteerde tijdens het iMMovator Cross Media Café een aantal resultaten uit dit onderzoek.

Het DAM onderzoek kijkt naar mensen en hoe zij verschillende platformen gebruiken. Daarbij wordt gebruik gemaakt van een panel van 7.000 personen waarvan bijgehouden wordt wat zij via online bezoeken, via hun desktop, mobiele telefoon en tablet. Zo ontstaat er een beeld van wat mensen doen, op welk tijdstip en op welk device. Ook heeft GfK een goed beeld van de bezoekers per site, omdat er van het panel ook veel achtergrondkenmerken bekend zijn.

Als je kijkt naar het gemiddelde weekbereik van websites dan wordt de lijst aangevoerd door Google (83 procent van het panel bezoekt deze site) en Facebook (77,4 procent), maar als snel volgen de nieuwssites. De grootste daarvan is Nu.nl (30 procent), gevolgd door NOS (23,7 procent), Twitter (19,6 procent), Telegraaf (18,3 procent) en AD (17,1 procent).

De meeste bezoekers van nieuwssites gebruiken daarvoor hun smartphone. Alleen bij de Telegraaf en het AD ligt dit net wat anders, daar scoort desktop hoger dan wanneer je het vergelijkt met de andere nieuwssites.

Meer weten over de cijfers van GfK? Bekijk de slides van het Cross Media Café op de iMMovator website.

Bron: iMMovator

Terug naar overzicht