Daisy Tieleman
Communicatiemedewerker bij de Postcode Loterij
2025 - week 38

Een prijs met een verhaal

Vandaag stond een bezoek aan Voedselbanken Amsterdam en Soupalicious op de planning. Deze maand zit in ons prijzenpakket de (h)eerlijk Soepprijs: deelnemers winnen een pakket met een blik soep van Soupalicious.

Voor ieder blik dat wij aan winnaars weggeven, gaat er óók een blik naar de Voedselbanken. Dat komt neer op 50.000 stuks! Daarom sprak ik vandaag met de bedenker van Soupalicious en de voorzitter van Voedselbanken Amsterdam tijdens de overhandiging.
Voor mij zijn dit soort dagen extra waardevol. Met mijn achtergrond in gezondheidswetenschappen lijkt een baan als communicatiemedewerker bij de Postcode Loterij misschien niet voor de hand liggend, maar juist hier zie ik de raakvlakken. Doordat ik veel contact heb met goede doelen blijf ik bezig met thema’s die dicht bij mijn achtergrond liggen, zoals gezondheid, voeding en welzijn.
Soupalicious564
De goede doelen zijn voor mij dan ook de belangrijkste reden dat ik bij de Postcode Loterij werk. Het geeft me kippenvel om te zien hoeveel verschil organisaties kunnen maken, verschil dat zonder de bijdrage van onze deelnemers vaak niet tot stand was gekomen.
Daarnaast is communicatie over de impact die goede doelen met onze ongeoormerkte bijdrage kunnen maken vaak complexer dan bij bijvoorbeeld een prijsuitreiking of tv-programma zoals Postcode Loterij Miljoenenjacht. Een grote cheque en blije winnaars spreken voor zich.
Maar bij onze missie ligt dat anders. Hoe laat je zien wat er met de steun van de loterij gebeurt? De reden waarom wij bestaan is omdat we fondsen werven voor goede doelen. Daar blijf ik me voor inzetten door verhalen zoals die van Soupalicious en Voedselbanken Nederland te delen. 

Daisy Tieleman
Communicatiemedewerker bij de Postcode Loterij 

De week van Daisy Tieleman

Communicatiemedewerker bij de Postcode Loterij
2025 - week 38