- Dit evenement is voorbij.
Broadcast Media Society
Voor BM staat september in het teken van twee grote evenementen: de Green Media Awards in De Hof van Edens op dinsdag 16 september en op maandag 22 september de International Media Top Convention (IMTC) in Dauphine in Amsterdam.
Op dinsdag 16 september vindt een speciale Broadcast Media Society plaats. In De Hof van Edens (naast de blusvijver op het Hilversumse Media Park) wordt dan de eerste jaarlijkse openlucht-talkshow over duurzaamheid in de media georganiseerd. Harm Edens en Sanne Savelsbergh presenteren een optimistisch programma waarin duurzame initiatieven in de media worden belicht én vormgegeven.
De beste initiatieven worden beloond met een Green Media Award, een nieuwe, jaarlijkse onderscheiding die op 16 september ook zijn eerste editie kent. Er worden 2 prijzen uitgereikt, in de categorie Personen en Bedrijven.
Dit zijn de genomineerden:
PERSONEN
• Elleke Claessen (VPRO)
• Laurette Schillings/Iris Otten (Film for Future)
• Trent (OAK Motion Pictures, I’M NOT A ROBOT)
BEDRIJVEN
• ITV Studios Netherlands
• Banijay Benelux
• Keplerfilm
Verder gaan Sanne en Harm onder andere in gesprek met Jane Carter, ceo Universal Production Music. Het programma in openluchttheater De Hof van Edens vindt plaats tussen 16.00 en 17.00 uur, inloop vanaf 15.30 uur. Tickets zijn gratis en hier te bestellen.
Aansluitend op deze BMS vindt de In Holland Beach Party plaats. Geen betere manier om het nieuwe seizoen af te trappen, de Green Media Awards en het staartje van het 35-jarig jubileum van BM mee te vieren. De IHBP is in principe in de Beach Hub op het Media Park, maar bij slecht weer wijken we uit naar Beeld & Geluid. Toegangskaarten voor de IHBP op 16 september zijn alvast te reserveren via luc@broadcastmagazine.nl
Op maandag 22 september is het weer tijd voor de International Media Top Convention (IMTC). Dit befaamde keynotes & diner event vindt plaats op een nieuwe locatie (Dauphine in Amsterdam) en heeft dit jaar als thema ‘Short form video, genre of vorm?’ Topsprekers namens Snapchat en YouTube zijn inmiddels bevestigd. Meer informatie over dit exclusieve evenement: jeroen@broadcastmagazine.nl