Prosecco en iPhone
Het is als water uit de kraan. Altijd en overal online kunnen zijn. Het is vanzelfsprekend en je mist het pas als het even niet kan of de verbinding hapert.
Dankzij Steve Jobs kregen computers en internet een menselijk gezicht. Uitermate gebruiksvriendelijk, het gemak voorop. Die revolutie is pas tien jaar oud. Op het moment dat ik dit schrijf, presenteert Apple in het nieuwe Steve Jobs Theater zijn iPhone X; het jubileummodel. Met augmented reality, gezichtsherkenning en wat al niet meer. Apple viert feest.
Veel bescheidener, gewoon op de redactie met een glaasje prosecco, proostten wij vanmiddag op de vernieuwde website van EenVandaag. Rond vieren was het in ons eigen ‘theater’ ook feest. En hoewel een vergelijking met Steve Jobs per definitie mank gaat, zijn er wel overeenkomsten. Het gebruiksgemak is het uitgangspunt; het moet intuïtief kloppen. Beleving voorop én overzichtelijk.
Innovatie is cruciaal in deze tijd waarin we onze journalistieke podia bouwen op alle plekken waar ons publiek is. Aansluiten bij alle manieren van mediaconsumptie. De vernieuwde site biedt ons nog meer mogelijkheden om de verhalen van EenVandaag, dichtbij de belevingswereld van de nieuwsconsument, voor het voetlicht te brengen. En dan maakt het model iPhone eigenlijk niet uit.
René van Brakel
Hoofdredacteur EenVandaag
De week van Rene van Brakel
-
ΜaandagNog steeds magie
-
DinsdagProsecco en iPhone
-
WoensdagHet is lente