Viacom Benelux groeit in doelgroep 25-54 jaar
woensdag 17 juli 2019

Viacom Benelux groeit in doelgroep 25-54 jaar

Viacom Benelux heeft in juni één van zijn meest succesvolle maanden gerealiseerd onder volwassenen van 25-54 jaar. Het bedrijf, onderdeel van Viacom International Media Networks, behaalde met zenders MTV, Comedy Central, Nickelodeon en Spike een groei van 33 procent in juni ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar in deze doelgroep.

De sterkste groei vond plaats bij Comedy Central met +39 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De nieuwe serie Single Parents valt al onder de best bekeken series bij volwassenen van 25-54 jaar. The Big Bang Theory, spin-off Young Sheldon en de klassieker Friends trekken wekelijks ook veel kijkers uit dezelfde doelgroep.

De actiezender Spike scoort flink ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar met +34 procent groei. De vrijdag filmavond op Spike draagt bij aan deze groei. Ook de live MMA-sportuitzending Bellator London Live op 22 juni trok veel kijkers.

MTV pakte er de afgelopen maand +16 procent marktaandeel bij ten opzichte van juni vorig jaar. Mede vanwege het nieuwe seizoen van Ex On The Beach Double Dutch: All Stars. Het nieuwe seizoen en de spin- off Meekijken Met zijn tijdens de premières zelfs de best bekeken series in Nederland onder jongeren 15-24 jaar. Beide shows zijn met 11,2 en 2,6 miljoen streams in de maand juni ook online een groot succes. Ook The Hills: New Beginnings, ontwikkeld als een vervolg op de klassieke reality-tv-show The Hills, slaat goed aan en vult de top 3 van meest succesvolle series op MTV. De zender bereikte op zondag 16 juni het hoogste marktaandeel ooit met 12,0 procent onder jongeren van 15-24 jaar.

Nickelodeon bewijst zichzelf weer als kinderzender met +13 procent groei in juni ten opzichte van een jaar geleden. De lokale productie Droomkamers met Nienke van Dijk en Wout Verstappen is de best bekeken serie op de zender.

“Bij Viacom Benelux zijn wij continu bezig met het verscherpen van onze content en campagnes voor onze lokale producties”, aldus Maurice Hols, Executive Vice President Viacom Benelux. “Wij verdiepen ons in de wereld van onze doelgroep en vertalen het merkverhaal door op ieder scherm en via onze social kanalen. Zo creëren we content die onze doelgroep in de Benelux aanspreekt.”

Bron: Viacom/BM

Bericht delen