Article header image

PowNed brengt docuserie TMI: Aandacht

In een wereld die overloopt van informatie, wordt onze aandacht steeds meer op de proef gesteld. Maar wat is aandacht precies? Hoe wordt het getrokken? En welke digitale verleidingstechnieken worden daarbij gebruikt? PowNed ontmaskert het in de geanimeerde documentaireserie TMI: Aandacht, vanaf donderdag 29 augustus wekelijks om 21.00 uur op NPO 3.

TMI is een Engelse afkorting en staat voor too much information. In vijf afleveringen laat de serie zien hoe er de hele dag om je aandacht wordt gevochten en welke technieken daarbij gebruikt worden. Waarom grijp je vaker naar je telefoon dan naar je partner? Waarom kent Netflix je beter dan je partner? Waarom is het slim om in elke vergelijking je partner te betrekken en wat heeft aandacht daarmee te maken?

Om die vragen te beantwoorden kijkt TMI: Aandacht naar teasers, trailers, games, clickbait, politiek, marketing, het gezinsleven van Matthijs van Nieuwkerk, de notificaties van Facebook, nepnieuws en chill. TMI: Aandacht constateert dat onze aandacht steeds gefragmenteerder is, maar heeft daar verder geen mening over. We willen alleen laten zien hoe je aandacht getrokken wordt, maar gaan je niet helpen om je leven weer zin te geven. Dat doe je zelf maar.

TMI: Aandacht is bedacht en gemaakt door drie medewerkers van Zondag Met Lubach: Tom Schrooten, Thom Egberts en Jeroen Weghs. De serie wordt geproduceerd door Human Factor in opdracht van Omroep PowNed.

Bron: PowNed/BM

Terug naar overzicht