Format Bommetje verkocht aan NBC Universal
donderdag 18 juli 2019

Format Bommetje verkocht aan NBC Universal

Het programma Bommetje ging in 2015 van start op NPO 3. In Bommetje strijden vijftien familieteams in vier spectaculaire waterspellen tegen elkaar. Het programma is geproduceerd door MasMedia, sinds 2016 onderdeel van Talpa Media.

NBC Universal heeft het format aangekocht bij Talpa Media en ITV Entertainment en laat tien afleveringen produceren onder de titel Cannonball. De serie is in 2020 te zien in de Verenigde Staten.

Versies van het format zijn ook al uitgezonden in het Verenigd Koninkrijk en Australië. De serie voor NBC Universal wordt geproduceerd door Talpa Media USA en ITV Entertainment. Uitvoerend producenten zijn John de Mol, Shye Sutherland, Keith Geller, Bernie Schaeffer en Stijn Bakkers.

Onder de titel Bommetje XXL is het programma ook dit jaar weer te zien bij AVROTROS op NPO 3. Onder leiding wederom van Ron Boszhard, die dit keer iedere aflevering wordt bijgestaan door een bekende gast. In aanloop naar de grote finale krijgen de kandidaten een aantal nieuwe uitdagingen.

Zo vliegen en glijden de deelnemers van een vijftien meter hoge schans gevolgd door een extreem lange glijbaan die uitkomt op het water. De teams mogen alle remmen losgooien op het gebied van creativiteit en maken hun eigen outfit om in stijl van de schans en de glijbaan af te gaan. In het finalespel worden de beste kandidaten vanaf het zogenaamde ‘blobkussen’ gelanceerd.

Bron: BM

Bericht delen