Adverteerders investeren 8,2 procent meer in radioreclame
woensdag 17 april 2019

Adverteerders investeren 8,2 procent meer in radioreclame

Adverteerders hebben in het eerste kwartaal van 2019 3,2 miljoen euro meer besteed aan radioreclame dan vorig jaar, dit is een stijging van 8,2 procent. De totale radioreclameomzet telt op naar 42,1 miljoen en komt daarmee op het hoogste niveau sinds het eerste kwartaal van recordjaar 2008. Dit blijkt uit de netto omzetrapportage van het RAB (Radio Advies Bureau).

De netto spotreclameomzet stijgt met ruim drie miljoen naar 39,1 miljoen euro en de branded content omzet komt uit op drie miljoen euro. De digitale radioreclameomzet groeide met ruim 30 procent. Deze groei past in Europese trend; zowel Engeland als Duitsland, Frankrijk, Zweden en Denemarken lieten groei in de radioreclamemarkt zien.

Liedewij Hentenaar (directeur RAB): “Je ziet dat zowel in Nederland als in Europa de radiomerken met succes durven te innoveren. Digitaal is als distributieplatform een grote aanjager voor continu luisteren. Zo kan radio de vertrouwde relatie van luisteraars met hun favoriete station vergroten. Dat betaalt zich uit.”

Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations. RAB staat voor het vermarkten van radiokennis en biedt inspiratie aan adverteerder, reclame- en mediabureaus om met radioreclame méér te bereiken bij de luisteraars van de radiomerken. Daarnaast is RAB één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

Bron: RAB/BM

Bericht delen