Article header image

Ziggo verliest 28.000 klanten

Bij Ziggo in Nederland kromp het klantenbestand afgelopen kwartaal met 28.000 klanten. Liberty Global, het moederbedrijf van Ziggo, heeft in dezelfde periode wel flink wat nieuwe klanten gekregen: 277.000 stuks. Baptiest Coopmans, CEO van Ziggo, geeft een toelichting.

Coopmans: “We hebben een belangrijke stap gezet in de vorming van een nieuw landelijk communicatiebedrijf middels de door de Europese Commissie voorwaardelijk goedgekeurde fusie tussen Ziggo en Vodafone Nederland. De nieuwe krachtige combinatie van de beste vaste en mobiele netwerken in Nederland zal te zijner tijd enorme voordelen opleveren voor Nederlandse consumenten en bedrijven.”

Coopmans vervolgt: “Samen zullen we een sterkere aanbieder in Nederland zijn, waarvan de klanten van beide bedrijven en de markt als geheel profiteren. Het concreet samengaan van deze twee bedrijven zal nog even duren en daarom blijven we ondertussen verder bouwen op onze waarde strategie. In het tweede kwartaal hebben  we dan ook meer functionaliteit, meer internet snelheid en meer tv aanbod aan onze bundels toegevoegd en zijn we blijven investeren in onze  klantenservice.”

In Q2 2016 heeft Ziggo ondanks deze verbeteringen en mede door de sterke concurrentie 28.000 abonnementen verloren. Dit verlies is wel een sterke verbetering ten opzichte van het verlies van 87.000 abonnementen in dezelfde periode vorig jaar, wat voornamelijk komt door minder klantverloop en deels door hogere verkopen. Daarmee zijn de positieve effecten te zien van de investeringen die zijn gedaan in de klantenservice en het entertainment platform, zoals bijvoorbeeld de lancering van Ziggo Sport met Formule 1 en het openstellen van Replay TV voor alle klanten via Horizon Go.

Op entertainment gebied is te zien dat Ziggo Sport steeds populairder wordt, gezien het feit dat het sportkanaal meer dan 1 miljoen kijkers trok tijdens Formule 1 races, ondersteund door de prestaties van Formule 1 coureur Max Verstappen. Daarnaast is er een nieuwe shop-in-shop overeenkomst getekend met de grootste elektronische retailer van Nederland Media Markt, waarmee het aantal winkels met 49 locaties wordt uitgebreid.

Ziggo blijft investeren in het Ziggo Sport kanaal, zodat alle klanten vanaf half augustus de Engelse Premier League voor de komende drie seizoenen kunnen zien op kanaal 14.

Bron: Ziggo/Broadcast Magazine

Bericht delen