Article header image

Zenderaandeel BE VIACOM gestegen

BE VIACOM laat met haar zenderportfolio (Comedy Central, MTV, Nickelodeon en Nick jr.) opnieuw groei zien in Nederland. Het marktaandeel van Comedy Central steeg in augustus onder de jongvolwassenen (20 tot en met 34 jaar) met 50 procent in vergelijking met augustus vorig jaar en kwam uit op 5,0 procent.

In de doelgroep 20 tot en met 49 jaar is het marktaandeel met 61 procent gestegen ten opzichte van augustus vorig jaar.

Het marktaandeel van jongerenzender MTV steeg eveneens. De zender scoorde haar beste maand ooit op de doelgroep 20 tot en met 34 jaar. In de doelgroep 13 tot en met 24 jaar kwam de zender in augustus uit op een  5,5 procent marktaandeel. Jeugdzender Nickelodeon was opnieuw marktleider in Nederland met een aandeel van 23,1 procent in de doelgroep 6 tot en met 12 jaar.

Boris Hendriksen, VP Sales BE VIACOM: “In deze uitdagende tijden is het goed om te zien dat onze merken sterk blijven presteren en dat het aandeel van BE VIACOM met meer dan 50 procent is gestegen ten opzichte van augustus 2012, op de doelgroepen 20 tot en met 34 jaar en 20 tot en met 49 jaar. Ook laten onze merken voor de derde maand op rij een geweldige groei zien. Ik ben trots op ons gehele team en bedank de adverteerders voor het in ons gestelde vertrouwen.”

Bron: BE VIACOM/Broadcast Magazine

Bericht delen